پاورپوینت فصل دوازدهم کتاب روش های تحقیق در علوم رفتاری (تدوین گزارش تحقیق) نوشته حسن پاشا شریفی

دسته بندي : کتاب » علوم تربیتی
پاورپوینت فصل دوازدهم کتاب روش های تحقیق در علوم رفتاری (تدوین گزارش تحقیق) نوشته حسن پاشا شریفی در قالب pptx و در حجم 24 اسلاید:

بخشی از متن:
روش و مراحل تدوین گزارش تحقیق
گزارش تحقیق برای رسیدن به دو هدف تنظیم می شود. نخست پژوهشگر می خواهد کاری را که انجام داده است هدف انجام پژوهش و آنچه را که یافته هایش به دانش انسان می افزاید و یا به حل مشکلی منجر می شود، در اختیار خوانندگان قرار دهد. دوم پژوهشگر علاقه مند است مراحل پژوهش خود را به شیوه ای روشن و دقیق تدوین و منتشر کند تا چنانچه پژوهشگران دیگر بخواهند به بازآزمایی فرضیه ها و بررسی یافته هایش بپردازند. بتوانند مراحل انجام پژوهش را به همان شیوه تکرار کنند. در یکی از قواعد نوشتن گزارش تحقیق چنین گفته شده است:
سعی کنید گزارش تحقیق را آن چنان روشن و عمیق تدوین کنید که پژوهشگران دیگر بتوانند دقیقاً آنچه را که شما انجام داده اید به همان صورت تکرار کنند. (کولیکان، (۱۹۹۹)
اگر چه گزارش تحقیق ها ممکن است بر حسب روش های مختلفی که در آنها به کار رفته است تا اندازه ای متفاوت باشند. اما انتظار می رود که سبک و شکل آنها بر الگوی مشابهی که در حوزه های علمی به رسمیت شناخته شده است منطبق باشد. به ظاهر ممکن است چنین تصور شود که شکل و سبک گزارش به دلخواه پژوهشگر انتخاب می شود. اما باید دانست صرف نظر از برخی تفاوت های ظاهری، همه گزارش های علمی باید از الگوی کم و بیش یکسان که مورد تأیید محافل علمی است پیروی کنند.
بعضی از دانشکده هایی که در آنها دوره های فوق لیسانس و دکتری دایر است، برای سبک نوشتن گزارش تحقیق کتاب راهنمای رسمی تدوین شده است که دانشجویان باید در تنظیم گزارش پایان نامه های خود از آن پیروی کنند.

دسته بندی: کتاب » علوم تربیتی

تعداد مشاهده: 537 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.rar

فرمت فایل اصلی: pptx - پاورپوینت - قابل ویرایش

تعداد صفحات: 24

حجم فایل:199 کیلوبایت

 قیمت: 40,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل پشتیبانی 24 ساعته : 09909994252