پاورپوینت مدیریت استراتژیک در شرکت حمل ونقل فدکس با رویکرد پیوند خلاقیت بابزرگترین ناوگان کارگوی جه
دسته بندي :
کتاب »
مدیریت
دراین فایل مطالب ارزشمند در زمینه حمل و نقل و ارسال بسته های پستی از دیگاه های صاحب نظر بازاریابی با ۲۸۳اسلاید ویژه ارائه می گرددو می تواندبرای مدیران کلیه کسب و کارها و سازمان های تولیدی و خدماتی ،همچنین مدیران فروش و بازاریابی ،اساتید دانشگاه ها دانشجویان کلیه رشته ها و کارمندان محترم در کلیه صنوف و کلیه عزیزانی که بازاریابی مخاطبان را ارزشمند می دانند ؛قرار گیرد.
محورهای اصلی
. استراتژی بازاریابی درشرکت حمل و نقل فدکس
توسعه بازار و محصول با رویکرد ماتریس آنسوف
مزیت های رقابتی در شرکت حمل و نقل فدکس
بررسی شرکت فدکس با رویکرد ماتریس ۵ نیروی پورتر
بررسی شرکت فدکس با رویکرد ماتریس SWOT
بررسی شرکت فدکس با رویکرد ماتریس VIRO
بررسی شرکت فدکس با رویکرد ماتریس PESTEL
بررسی شرکت فدکس با رویکرد ماتریس BCG
بررسی شرکت فدکس با رویکرد استراتژی بازاریابی
بررسی شرکت فدکس با رویکرد بخش بندی بازار
بررسی شرکت فدکس با رویکرد زنجیره تامین هوشمند و منعطف
مخاطبین
۱) کسانی که به دنبال یادگیری یک مهارت کاری در زمینه حمل ونقل هستند
۲) مدیرانی که کسب و کار خود را تازه راه اندازی کرده اند
۳) کارشناسان بازاریابی شرکتها و سازمانها
۴) مدیران استارت آپی که در تلاش برای رشد سریع کسب و کار خود هستند
۵) کارافرینانی که به دنبال اجرای مفاهیم بازاریابی هستند
۶)سئو کارانی که میخواهند حرفه ای تر عمل کنند
۷) اساتید محترم دانشگاه برای تدریس با مثال های مورد و ماتریس های تخصصی
۸)دانشجویان عزیز برای ارائه پژوهش و کارتحقیقی با مثال های موردی و تخصصی و ماتریس های کاربردی
و تمام وبمسترانی که به دنبال رشد سایت و کسب و کار خود هستند
داستان برند: FedEX، پیوند خلاقیت با بزرگترین ناوگان کارگوی جهان
فدکس که بیشتر با برند FedEx شناخته میشود، یکی از بزرگترین بازیگران حوزهی لجستیک است که با دراختیار داشتن ناوگانی متشکل از ۶۸۸ فروند هواپیما، روشهایی نوین را پایه گذاشته است.
فدکس (FedEx) از جملهی سه شرکت بزرگ در حوزهی لجستیک در سطح جهان است که با در پیش گرفتن روشهای خلاقانه تحولات بزرگی را در حوزهی ارسال کالا رقم زده است. فدکس را باید هلدینگی مشتمل بر شرکتهایی نظیر فدکس اکسپرس، تیانتی اکسپرس، فدکس گراند، فدکس فرایت و فدکس سرویس بدانیم که در مجموع کسب و کار لجستیک این هلدینگ را تشکیل میدهند. هر یک از زیر مجموعههای این شرکت حوزهای را پوشش دادهاند. تیانتی اکسپرس وظیفهی حمل و نقل بستههای کوچک در حوزهی بینالملل را بر عهده دارد. فدکس اکسپرس تمرکز خود را روی بستههایی قرارداده که باید در یک محدودهی زمانی مشخص به دست گیرنده برسند. فدکس فرایت وظیفهی حمل بستههای بزرگی را بر عهده دارد که باید با استفاده از کشندهها و کامیونها انتقال یابند. فدکس گراند که در ایالات متحدهی آمریکا و کانادا فعال است، انتقال زمینی بستهها را بر عهده دارد. فدکس سرویس نیز در حوزهی فروش، بازاریابی، ارتباطات و پشتیبانی از سایر کسب و کارها را بر عهده دارد.
شرکت آمریکایی فدکس توسط فردریک والاک اسمیت (Frederick Wallac Smith) در ۱۸ ژوئن سال ۱۹۷۱ تاسیس شده است. دلیل اصلی موفقیت فدکس را باید در ابداع روشهای خلاقانهای خواند که توسط این شرکت بنیان گذاشته شده و امروز توسط رقبایی نظیر یو پی اِس و دیاچال نیز مورد استفاده قرار میگیرد.
فعالیت اصلی فدکس از ساعت ۲۲ آغاز و ۶ صبح پایان مییابد
از جملهی روشهای خلاقانهای که برای اولین بار توسط فدکس برای مدیریت بستههای جمعآوری شده پیاده شده باید به جمعآوری، پردازش و ارسال بستهها پس از غروب خورشید اشاره کرد. فدکس اکسپرس به عنوان یکی از زیرمجموعههای فدکس که وظیفهی اصلی را بر عهده دارد، کار اصلی خود را که همان انتقال بستههای جمعآوری شده به فرودگاههای هاب و دستهبندی و ارسال است را از ساعت ۱۰ شب آغاز میکند، بطوریکه با وجود حساسیت و فشردگی فرایند جداسازی و ارسال، تمام بستهها صبح روز بعد به دست گیرندگان میرسد. علاوه بر تمرکز بخش عمدهای از فعالیتهای فدکس در ساعات شب و بامداد، باید به سیستم رهگیری بستهها بصورت آنی اشاره کرد. با استفاده از این روش فدکس قادر است تا در هر لحظه مشخص کند که بستهی مورد نظر در کدام مرحله و در چه فاصلهای از مبدا یا مقصد قرار دارد.
یکی دیگر از عواملی را که باعث پایین نگه داشتن هزینهها و بهرهوری هر چه بیشتر فدکس میشود، استفاده از هواپیماهای قدیمی است. هرچند بسیاری از خطوط هوایی در سراسر جهان در تلاشند تا همواره از جدیدترین هواپیماهای تولید شده که مصرف سوخت به مراتب کمتری دارند، استفاده کنند، اما این موضوع در مورد فدکس صادق نیست. فدکس ترجیح میدهد تا هواپیماهای قدیمی را با هزینهای به مراتب کمتر خریداری کند. یکی دیگر از سیاستهای فدکس که آن را در نقطهی مقابل ایرلاینها قرار میدهد، استفاده از هواپیماها تنها در ساعات مشخصی از روز است. هرچند ایرلاینهای تجاری ترجیح میدهند تا برای بهرهوری بیشتر، هواپیمای خود را در طول روز بصورت ممتد مورد استفاده قرار دهند، اما فدکس با توجه به آغاز فعالیتش از ساعت ۱۰ شب، هواپیماهای خود را در ساعات محدودی مورد استفاده قرار میدهد. همچنین باید استفاده از آخرین فناوریهای دستهبندی مکانیزه در فرودگاههای هاب را عامل دیگری برای کاهش اشتباه و همچنین بهرهوری بیشتر توسط آمازون خواند.
فهرست
داستان برند فِدکس Fedex
شناسایی نیاز و ارائه راهکار در فدکس
تبدیل شدن به بزرکترین شرکت حمل و نقل کالاهای در جه یک پس از تاسیس
اصطلاح فدکس به عنوان یک فعل و به معنای “ارسال یک محموله ی شب هنگام” است.
۱۰قانون موفقیت فدکس
درس هایی که باید از برند FedEx آموخت
انعطاف استراتژیک در حمل بسته های فدکس اکسپرس
تثبیت رهبری فدرال اکسپرس درصنعت حمل ونقل
داستان شکل گیری شرکت های موفق دنیا
بازاریابی پنهان: تبلیغاتی که ناخودآگاه شما را هدف میگیرند!
فدکس نجات بخش (FedEX)
راز برندهای معتبر Secrets of Brands
مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) در فدکس
حمایت از مشتریان درفدکس
حمل و نقل ۶×۶
شش ناحیه حمل ونقل ۶*۶
فدکس و دنیای پساکرونا
استراتژی بازاریابی فدکس (FEDEX )
مزیت رقابتی در استراتژی بازاریابی فدکس
ماتریس گروه مشاوران بستون در استراتژی بازاریابی فدکس
ماتریس گروه مشاوران بستون در استراتژی بازاریابی فدکس
ارزش ویژه برند در استراتژی فدکس
استراتژی آمیخته بازاریابی فدکس
مقیاس پذیری در طراحی لوگوی حرفه ای به سبک فدکس
شعار تبلیغاتی فدکس
تشخیص عملکرد استراتژی های تدوین شده
موردکاوی تشخیص عملکرد: یو پی اس در برابر فدکس
نقش تحلیل مالی در عملکرد استراتژی های تدوین شده
پورت فولیوی محصول در فدکس
FEDEXدر عصر پیشرفت شرکت های لجستیکی همیشه برنده خواهد بود
داستان طراحی لوگوی فدکس توسط لیندون لیدر (Lindon Leader)
لوگوی فدکس در بیش از۶۰۰شرکت هواپیمایی و۳۰۰۰۰شرکت حمل و نقل زمینی به کار گرفته شده است
لوگوی فدس یکی از ۸لوگوی برتر۳۵سال اخیر.
استراتژی بازاریابی مبتنی بر ارزش مشتری
بخش بندی بازاردر فدکس
تحلیل استراتژیک FedEx
تحلیل SWOT FedEx در محیط کسب و کار جهانی
تحلیل عوامل حیاتی موفقیت فدکس
ماتریس BCG برای فدکس
تجزیه و تحلیل PESTEL شرکت FedEx
کاربرد تحلیلVRIOدرشرکت فدکس
تجزیه و تحلیل نیروهای پنج نیروی پورتر شرکت فدکس
مزیت رقابتی تجارت Fedex
مدل کسب و کار FedEx – بینش عملیاتی و جریان های درآمد
آنچه در آینده برای فدکس در انتظار است
زنجیره تامین درفدکس
مدیریت استراتژیک شرکت فدکس
ماتریس آنسوف در شرکت فدرال اکسپرس
شرکت FedEx از ماتریس Ansoff برای رشد موفق بین المللی استفاده می کند
-
محتوای فایل دانلودی:
283اسلاید قابل ویرایش