پاورپوینت فصل اول کتاب درمان اختلالات روانشناختی بارلو (اختلال هول و بازار هراسی)

دسته بندي : کتاب » روانشناسی و روانپزشکی
پاورپوینت فصل اول کتاب راهنمای گام به گام درمان اختلالات روانشناختی (اختلال هول و بازار هراسی) نوشته بارلو ترجمه فرزانه ردائی، حمیده موسوی، سمیه معتضدیان در قالب pptx و در حجم 38 اسلاید: 

بخشی از متن:
ماهيت هول و بازار هراسی
حملات هول
"حملات هول" اپیزودهای ناپیوسته از ترس یا ناراحتی شديد، همراه با علائم شناختی و فیزیکی می باشد که در لیست علایم حمله هول د ر دی اس ام 5 ذکر شده است.حملات پانیک (هول) در مقابل ساختار تدریجی هیجانات اضطرابی، با ویژگی ناگهانی و حمله ای بودن و دوره کوتاه مدت مشخص می شود. حملات هول (پانیک) در اختلال هول اغلب از نظر بیمار کیفیت غیرقابل پیش بینی دارد که بدون یک آغازگر واضح یا در زمان های غیر منتظره اتفاق می افتد. به علاوه تشخیص اختلال هول به وسیله حملات هول «غیرمنتظره» راجعه و بدنبال آن حداقل یک ماه نگرانی مداوم از تکرار حملات و عواقب آن، یا یک تغییر مشخص در رفتار بیمار به دنبال آن حملات مطرح می شود 

حملات هول "غير بالینی" گاها در حدود ۵-۳ ٪از جمعیت عمومی اتفاق می افتد ولی معیارهای اختلال هول را ندارند. هم چنین حملات هول در طول انواع اختلالات اضطرابی و خلقی به همراه مصرف مواد، اختلال شخصیت و سایكوزها اتفاق می افتد و به اختلال هول محدود نمی شود. اضافه بر این، وجود حملات هول دردی اس ام 5 مورد تاکیید است.
تعریف اختلال هول با وجود تنها حملات هول نیست، بلکه اضطراب از هول مکرر یا عواقب آن یا تغییر مشخص رفتاری به دلیل حملات هول را شامل می شود. اضطراب مضاعف درباره هول همراه با برداشت فاجعه آمیز از روبه رو شدن با هول می تواند بین فرد دارای هول با یک هول غیربالینی یا کسی که همراه با دیگر اختلالات اضطرابی هول هم دارد، تفاوت قایل شود.  
دسته بندی: کتاب » روانشناسی و روانپزشکی

تعداد مشاهده: 4741 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.pptx

فرمت فایل اصلی: pptx - پاورپوینت - قابل ویرایش

تعداد صفحات: 38

حجم فایل:744 کیلوبایت

 قیمت: 30,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل پشتیبانی 24 ساعته : 09909994252