پاورپوینت فصل نهم کتاب رفتار و روابط انسانی در مراکز آموزشی و دانشگاهی (مفاهیم و مدل های شادی و نشاط

دسته بندي : کتاب » مدیریت
پاورپوینت فصل نهم کتاب رفتار و روابط انسانی در مراکز آموزشی و دانشگاهی (مفاهیم و مدل های شادی و نشاط سازمانی) نوشته حمید ملکی در قالب pptx و در حجم 45  اسلاید:

بخشی از متن:
تعریف شادی
معنایی که ما برای واژه هایی چون شادی و نشاط در نظر داشته ایم اندکی گسترده تر از معنایی است کاربرد عادی این الفاظ در زبان، در بر دارد. معنای مورد نظر، علاوه بر معنای متعارف، در برگیرنده انبساط که بهجت خاطری است در روح و ضمیر انسان ها به وجود می آید. گرچه این معنا به طور ضمنی در مفهوم زندگی شاد نهفته است، زیرا در صورت فقدان آن انبساط روحی، هیچ عاملی نمی تواند شادی و نشاط را برای زندگی افراد به ارمغان بیاورد.

واژه شادی واژه ای فارسی است که از: شادمانی، خوشحالی، بهج، بهجت، استبهاج، بشاشت، مسرت، نشاط، طرب، ارتياح، وجد، انبساط سرور، فرح، سراء، مرجان، خوش دلی، رامش، مقابل غم و اندوه، سوگ، تیمار، کروز و کروژ و ... بعضی از این واژه ها عربی است و در قرآن نیز به به کار رفته است. 

واژه شادی در غرب از کلمه ی Happ به معنای بخت و خوشبختی گرفته شده است .استاد مرتضی مطهری شادی را اینگونه تعریف می کند: «شادی حالت خوشی و لذت بخشی است که از علم و اطلاع به اینکه یکی از اهداف و آرزوها محقق شده و یا محقق خواهد شد به انسان دست.

لیون کچین، موسس باشگاه شادی، شادی را اینگونه تعریف کرده است: «شادی احساسی درونی درباره سعادت است که افراد را در جهت سود بردن از تفکرات، هوش، خرد، آگاهی، حس مشترک و ارزش های معنوی توانایی می سازد»

شادی مجموعه ای از صفات مختلف مانند مثبت اندیشی، مهربانی، بخشش، پذیرش خود و دیگران و شاکر بودن است.
مثبت اندیشی : انسان های شاد همیشه جنبه های مثبت زندگی خود را مورد توجه قرار می دهند.
مهربانی : انسانهای شاد همیشه برای کمک و رفع مشکلات دیگران پیش قدم می شوند.
بخشش: افراد شاد بر این باورند که دشمنی با دیگران انرژی زیادی را از افراد سلب می کند پس چه بهتر  است که بخشش را جایگزین دشمنی کرد. 
دسته بندی: کتاب » مدیریت

تعداد مشاهده: 4795 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.pptx

فرمت فایل اصلی: pptx - پاورپوینت - قابل ویرایش

تعداد صفحات: 45

حجم فایل:290 کیلوبایت

 قیمت: 35,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل پشتیبانی 24 ساعته : 09909994252