پاورپوینت فصل یازدهم کتاب مدیریت کیفیت و بهره وری (بهره وری و استراتژی های بهبود آن)

دسته بندي : کتاب » صنایع
پاورپوینت فصل یازدهم کتاب مدیریت کیفیت و بهره وری (بهره وری و استراتژی های بهبود آن) نوشته پرویز فتاحی انتشارات پیام نور در قالب pptx و در حجم 33 اسلاید جامع:

بخشی از متن: 
کوشش های اقتصادی انسان همیشه و همواره معطوف به آن بوده است که حداکثر نتیجه را از حداقل تلاش ها و امکانات به دست آورد. این تمایل را می توان اشتياق وصول به بهره‌وری بالاتر نام نهاد. اکثر اختراعات و ابداعات بشر از ابتدایی ترین ابزار کار در اعصار بدوی گرفته تا پیچیده ترین تجهیزات مکانیکی و الکترونیکی زمان حاضر، متاثر از همین تمایل و اشتیاق می باشد. بهره‌وری مفهومی است جامع و کلی که افزایش آن به عنوان یک ضرورت، جهت ارتقای سطح زندگی، رفاه بیشتر، آرامش و آسایش بیشتر انسانها که هدف اساسی برای همه کشورهای جهان محسوب می شود، همواره مدنظر دست اندرکاران سیاست و اقتصاد و دولتمردان بوده و می باشد.

مفهوم بهره وری
شاید به طور رسمی و جدی، نخستین بار لغت بهروری در مقاله ای توسط فردی به نام کوئیزنی در سال ۱۷۶۶ میلادی ظاهر شد. بعد از بیش از یک قرن در سال ۱۸۸۳ فردی به نام لیتر بهره وری را به صورت " قدرت و توانایی تولید کردن" تعریف کرد که در واقع اشتیاق به تولید را بیان می کند. در سال ۱۹۵۰ سازمان همکاری اقتصادی اروپایی (OEEC) تعريف کامل تری از بهره وری به شرح زیر ارائه کرد:
«بهره وری خارج قسمت بازده به یکی از عوامل تولید است. بدین ترتیب می توان از بهره وری سرمایه، بهره وری سرمایه گذاری، بهره وری مواد خام، بسته بهع اینکه بازده در ارتباط با سرمایه، سرمایه گذاری با مواد خام و غیره مورد بررسی قرار گیرد، نام برد.»
دسته بندی: کتاب » صنایع

تعداد مشاهده: 5540 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.rar

فرمت فایل اصلی: pptx - پاورپوینت - قابل ویرایش

تعداد صفحات: 33

حجم فایل:205 کیلوبایت

 قیمت: 30,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل پشتیبانی 24 ساعته : 09909994252