پاورپوینت فصل چهارم کتاب اصول برنامه‌ ریزی درسی (الگوهای برنامه درسی) سعید طالبی

دسته بندي : کتاب » علوم تربیتی
پاورپوینت فصل چهارم کتاب اصول برنامه‌ ریزی درسی (الگوهای برنامه درسی) سعید طالبی، سعید مظلومیان، محمد حسن صیف انتشارات پیام نور در قالب pptx و در حجم 16 اسلاید: 

بخشی از متن:
سیلور و همکارانش ( ۸۳:۱۳۷۸ ) الگوپردازی را به عنوان جنبهای خلاق از طراحی برنامه درسی در نظر می گیرند. الگوی برنامه درسی در پی پاسخ گویی به سؤالات زیر است: 
1. فراگیران چه کسانی خواهند بود؟
 ٢. زیرهدف ها یا هدفهای عینی چیستند؟
 ٣. چه نوع تجربیات یادگیری فراهم خواهد شد؟
 ۴. جایگاه تجربیات یادگیری کجا خواهد بود؟
 ۵. چه معیارهایی مورد ارزشیابی قرار خواهند گرفت؟ 

اینکه کدام عامل باید در الگوهای برنامه درسی به عنوان محور اساسی تلقی شود، مستلزم آگاهی از دیدگاه ها و فلسفه های مختلف می باشد. در این زمینه الگوهای مختلفی ارائه شده است که هر یک از الگوهای برنامه درسی، چهارچوبی خاصی جهت انتخاب و سازماندهی محتوا ارائه می دهند. برنامه ریزان درسی، بر اساس اهداف مشخص شده و حیله های آن که شامل حیطه های شناختی عاطفی و روانی - حرکتی یا حیطه های رشد شخصی، شایستگی اجتماعی، یادگیری مداوم و رشد تخصصی است، انواع الگوهای برنامه درسی تهیه می نمایند که هر یک به نوعی به محتوا و فرصت های یادگیری توجه دارند. برنامه ریز درسی باید با بررسی دقیق اهداف و دسته بندی آنها در حیطه های مناسب از الگوهای ویژه ای که بیشترین انطباق را با آنها دارند، استفاده نمایند. 

در این فصل الگوهای بیان شده توسط سیلور، الكساندرو لوئیس را به اختصار مورد بحث و برسی قرار می دهیم.
دسته بندی: کتاب » علوم تربیتی

تعداد مشاهده: 8300 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.rar

فرمت فایل اصلی: pptx - پاورپوینت - قابل ویرایش

تعداد صفحات: 16

حجم فایل:107 کیلوبایت

 قیمت: 40,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل پشتیبانی 24 ساعته : 09909994252