بررسی تاثیر فضای مجازی بر میزان دینداری دانش آموزان دبیرستانی

دسته بندي : علوم انسانی » علوم اجتماعی
بررسی تاثیر فضای مجازی بر میزان دینداری دانش آموزان دبیرستانی 
در این فایل، یک تحقیق پیمایشی تا آخر فصل سوم به طور کامل انجام شده است. محققان بعدی میتوانند ادامه این تحقیق را در میدان مطالعه خاص خود ادامه دهند و قابلیت تبدیل شدن به مقاله و پایان نامه کارشناسی را هم دارد. فایل دارای ارجاعات درون متنی و لیست منابع است. 

بخشی از متن:
دین، پدیده ای تاثیرگذار بر زندگی انسانها در همه ی جوامع و در همه ی زمانهای زندگی بشری بوده است، به گونه ای که هیچ جامعه ای نبوده که صورتی از دین ورزی در آن وجود نداشته باشد. "رابطه ی متقابل دین و جامعه"  و تاثیر و تاثرات ناشی از آن مدت زیادی است که مورد توجه جامعه شناسان دین قرارگرفته است. دین نه تنها تامین کننده نیازهای انسان است، بلکه خود نیازی بنیادین و نهفته در ژرفای وجود آدمی است. همه جوامع از ابتدا تاکنون به نحوی نهاد دین را دارا بوده و می توان گفت یکی از مهمترین نهادهای اجتماعی در جوامع مختلف به شمار می رود. از این رو مطالعه دین در عرصه های گوناگون مورد توجه قرار گرفته است.
تاثیراتی که دین از عوامل اجتماعی می پذیرد، نقشی که دین در حیات اجتماعی از خود برجای می گذارد و رفتار اجتماعی دینداران و گروه های اجتماعی که تحت تاثیر آموزه های دینی ایجاد می شود، از مهم ترین مباحث در جامعه شناسی دین است.... در جامعه شناسی دین در هر حال نقش اجتماعی – تاریخی دین و اهمیت این پدیده در جامعه ی انسانی و نیز رفتار دینی گروه های مذهبی محوریت دارد. (مرادی: 1393: 10).
امروزه با ورود به عصر اطلاعات و ارتباطات و گسترش فزاینده رسانه های جمعی، همه ی جنبه های زندگی بشری تحت تاثیر قدرت و نفوذ رسانه ها قرار گرفته است. به گونه ای که اکثر افراد جامعه خصوصا جوانان و نوجوانان به منظور انجام کارهای مختلف آموزشی، تفریحی و فراغتی زمان زیادی از وقت خود را در رسانه ها خصوصا اینترنت و فضای مجازی صرف می کنند. این امر سبب شده تا نسل جوان از طریق رسانه ها با بخش عظیمی از قوانین حاکم بر اخلاق، آداب و ارزشهای جوامع خود و سایر جوامع آشنا شده و به تبع آن دگرگونی های عظیمی در ارزش ها و نگرش های آنان رخ دهد، که از جمله ی آن می توان به تغییر در نگرش ها و ارزش های دینی و خصوصا میزان دینداری افراد اشاره کرد.

فهرست مطالب:
فصل اول( کلیات تحقیق)
بیان مسئله
سوالات اساسی تحقیق
اهداف تحقیق
هدف اصلی
اهداف فرعی
اهمیت و ضرورت بررسی
فصل دوم( مرور ادبیات)
چارچوب نظری
پیشینه تجربی
فرضیه ها
فصل سوم(روش شناسی تحقیق)
روش تحقیق
جامعه آماری
نمونه آماری
ابزار جمع آوری داده ها
پایایی
تعریف مفاهیم
منابع
فهرست نمودارها
نمودار شماره 1) مدل نظری تحقیق
دسته بندی: علوم انسانی » علوم اجتماعی

تعداد مشاهده: 4820 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.docx

فرمت فایل اصلی: word - قابل ویرایش و دارای منبع

تعداد صفحات: 19

حجم فایل:62 کیلوبایت

 قیمت: 70,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل پشتیبانی 24 ساعته : 09909994252
  • راهنمای استفاده:
    متناسب برای کار عملی درس روش تحقیق نظری