پاورپوینت فصل نهم کتاب ارزشیابی شخصیت (آزمون دیداری - حرکتی بندر گشتالت)

دسته بندي : کتاب » روانشناسی و روانپزشکی
پاورپوینت فصل نهم کتاب ارزشیابی شخصیت (آزمون دیداری - حرکتی بندر گشتالت) نوشته مرتضی ترخان (پیام نور) در قالب pptx و در حجم 95 اسلاید:

بخشی از متن: 
آزمون دیداری - حرکتی بندر گشتالت 
آزمون دیداری - حرکتی بندر گشتالت برای نخستین بار در سال ۱۹۸۳ توسط خانم لورتابندر براساس دیدگاه گشتالت و با اقتباس از آزمون ورتایمر ساخته شده است. بندر مهارت های ادراکی، حرکتی - بینایی کودکان 4 تا ۱۲ سال را با توجه به دیدگاه گشتالت مورد مطالعه قرار داد و متوجه شد وقتی به کودکان طرح هایی از شکل های آزمون دیداری - حرکتی بندر گشتالت 149 ناقص نشان داده می شود، می توان قدرت ادراک آنها را از کل و براساس روابط بین اجزا را مورد ارزیابی قرار داد.
 بر همین اساس بندر معتقد شد،  
سطح کلی مهارت های ذهنی کودکان را می توان از طریق عملکرد ادراکی، حرکتی - بینایی مورد ارزیابی قرار داد. همچنین بندر در پژوهش های خود به این نتیجه رسید، آسیب های روانشناختی به وسیله تجارب ناخوشایند دوران اولیه کودکی ایجاد می شود و این مهم به نوبه خود مانع به تکامل رسیدن رشد توانایی کل نگری افراد خواهد شد. با توجه به چنین فرضیاتی، بندر آزمون دیداری - حرکتی خود را که مشتمل بر ۹ کارت به اشکال گوناگون هندسی می باشد، ساخته است. 

اشکال این آزمون شامل
 تعدادی منحنی ها، زوايا، نقطه ها و خطوط مستقیم می باشد و هر فرد اشکال نه گانه را با توجه به نیازها و نگرش های خود به شیوه ای کاملا مشخص و متمایز ادراک می کند. 
دسته بندی: کتاب » روانشناسی و روانپزشکی

تعداد مشاهده: 4839 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.pptx

فرمت فایل اصلی: pptx - پاورپوینت - قابل ویرایش

تعداد صفحات: 95

حجم فایل:1,566 کیلوبایت

 قیمت: 30,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل پشتیبانی 24 ساعته : 09909994252