دانلود تحقیق گزارش نهايي عمليات اكتشافي معدن كروميت

دسته بندي : فنی و مهندسی » معدن
كرومیـــت تـــنها محصول فاز كروم و محصولات كروم دار شیمیـــایی است به همین دلـیـل كـرومیت و كروم به یك معنی میباشند.
استفاده می شوند. “fecr2o4 یاfeo9cr2o3” كانــی كـــروزرمیت عضو گروه اسپنل ها بافرمول این فـلـزدرتركیب پوستهء جامد زمین منحصرأ در سنگهای آذرین قلیایی مربو به مرحله آغاز تبلو ماگما وسـرپـانـتـیـن هـای حـاصل ازتـغـیـیـرآنها ظاهرمیشود.دراین سنگها،كروم معمولأ باآهن (دو و سه ظرفیتی)،نیكل،منیزیم وكبالت همراه است، سیلكیتهای قلیایی مانند اولیوین،اوژیت هورنبلند نیزممكن است در تركیب كروم وجود داشته باشد.
تـقـسـیـم بـنـدی كـرومیت ها بـراسـاس مـوارد مصرف به چهاردسته: كرومیت با درجه متالوژی،شیمیایی،نـسوزومـاسـه ریخته گری تـقـسـیــم بـیــش از 3/1fe/cr وcr2o3
استفاده مــی شود،بـرای مـتالـوژی كـرومـیتهای بابیش از46 درصدحـد قـابل استـخراج كـرومـیـت درحال حاضرحدود 38درصدcr2o3 است نوع كانسنگ كرومیت از لحاظ مقدارcr2o3 آن به درجات زیر تقسیم می كنند.
الف – كرومیت درجه 1 كه مقدارcr2o3 بیشتر از 48 درصد باشد.
ب – كرومیت درجه دو با مقدارcr2o3 بین 42 تا 48 درصد می باشد.
ج – كرومیت درجه 3 كه مقدارcr2o3 کمتر از 42 درصد می باشد.
كانی كرومیت دارای ساخت اتومورف (دانه ریز) و قسمتی گزنومرف دیده می شود و بـافـت آن در 3 نـوع لـك دار،پـوسـت پلنگی و كوكاددیده می شود.و رنگ خاكستری آن قهوای و جرم مخصوص آن 3/8 تا 4/8 وسختی آن 5 تا 5/5 می باشد.
كروم فلزی است شفاف و به رنگ آبی روشن كه از لحاظ جلای فلزی مشابه پلاتین می باشد ، این فلزدر تماس با هوا به روی آن قشر اكسیدی بسیار نازك ، متراكم و چسبیده و محافظی ایجاد میگردد كه بقیه فلزرا از اكسید شدن و خوردگی حفظ می نماید .
این فـلزدر خالصترین حالـت خـود ( بـیـش از 9/99% cr) بـه مـقـدار محدود از طریق روش های ویژه وتبخیر در خلا تولید می شود و به دلیل كاربرد وسیع آن در صنایع ،به عنوان فلز استراتژیك مطرح می باشد.
این فـلز به واسطه ویژگیهای فیزیكی خاص ،موارد استفاده وسیعی در صنایع متالوژیكی ، شیمیایی ودیرگدازها ( نسوزها) یافته است وهمچنین در آلیـاژهای آهـنـی وغیرآهنی به منظورایجاد سختی و مقاومت درمقابل اكسایش و خوردگی به كار برده میشود.
نقطه ذوب آن حدود 1600تا1700 می باشد كه البته به هنگام مخلوط شدن باچسب های ویژه جهت تولیدمواد نسوزاین نقطه ذوب كاهش می یابد،مقاومت حرارتی كانه كروم به مـشـخصه هــا ومـجـمـوع سـیـلـیـكـاتــهـای موجود در كانه بستگی دارد.چون ماده اصلی
موردكاوش دراین مهم كــروم ((cr می بـاشــد،لذا به طورخلاصه به ویژگیهای فیزیكی و مكانیكی آن نیز اشاره خواهد شد.
دسته بندی: فنی و مهندسی » معدن

تعداد مشاهده: 6924 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.DOC

فرمت فایل اصلی: word - قابل ویرایش

تعداد صفحات: 25

حجم فایل:297 کیلوبایت

 قیمت: 2,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل پشتیبانی 24 ساعته : 09909994252